Petycje zgłoszone w ramach Ustawy z dnia 11 lipca 2014 (Dz.U.2014.1195)
Aktualnie obowiązującym dokumentem w zakresie rewitalizacji miasta jest Gminny Program Rewitalizacji Miasta Jelenia Góra (Uchwała nr 613.LXIV.2023 Rady Miejskiej Jeleniej Góry z dnia 29 marca 2023 r.). Dokument ten został opracowany zgodnie z zapisami Ustawy z dnia 15 października 2015 r. o rewitalizacji (Dz. U. z 2021 r. poz. 485 z późn. zm.).
W przypadku konieczności pozyskania zaświadczenia zawierającego informację:
−czy w mieście wyznaczony został obszar zdegradowany i obszar rewitalizacji w drodze Uchwały Rady Miejskiej Jeleniej Góry;
−czy zostało ustanowione prawo pierwokupu nieruchomości położonych na obszarze rewitalizacji na rzecz Miasta Jelenia Góra;
−czy został ustanowiony na obszarze rewitalizacji zakaz wydawania decyzji o warunkach zabudowy, o której mowa w art. 59 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz. U. z 2020 r. poz. 293, 471, 782, 1086 i 1378 oraz z 2021 r. poz. 11), dla wszystkich albo określonych w tej uchwale zmian sposobu zagospodarowania terenu wymagających tej decyzji;
−czy na obszarze rewitalizacji została ustanowiona Specjalna Strefa Rewitalizacji.
należy złożyć stosowny wniosek (plik do pobrania na dole strony) zgodnie z poniższą procedurą:
Miejsce składania wniosku:
Miejsce odbioru zaświadczenia:
Urząd Miasta Jelenia Góra, Wydział Rozwoju Miasta (przybudówka Ratusza, II piętro, pokój 209), po uprzedniej informacji telefonicznej o możliwości odbioru gotowego zaświadczenia.
Zaświadczenia wydawane są w godzinach pracy Urzędu Miasta Jelenia Góra, tj.:
Wymagane dokumenty:
1.Wniosek o wydanie zaświadczenia.
2.Pełnomocnictwo jego odpis, wypis lub kopia (jeżeli dla wnioskodawcy ustanowiono pełnomocnika).
3.Potwierdzenie uiszczenia opłaty skarbowej za wydanie zaświadczenia.
4.Potwierdzenie uiszczenia opłaty skarbowej za pełnomocnictwo.
Wysokość i sposób dokonania płatności:
1.Opłata skarbowa za wydanie zaświadczenia w wysokości 17 zł.
2.Opłata skarbowa za pełnomocnictwo w wysokości 17 zł.
Opłatę skarbową można wnieść:
- przelewem na rachunek bankowy Urzędu Miasta Jelenia Góra: 98 1160 2202 0000 0000 6011 5566 (Bank Millennium S.A. );
- w formie bezgotówkowej (kartą płatniczą, blikiem) w Wydziale Rozwoju Miasta Urzędu Miasta Jelenia Góra;
- gotówką bez prowizji w oddziałach Banku Millenium, w godzinach pracy banku: ul. 1 Maja 10, Pl. Kardynała Wyszyńskiego 52;
- gotówką i kartą płatniczą w godzinach 8:00-15:30 w punkcie kasowym Connect przy Pl. Piastowskim 14.
Termin realizacji:
Zaświadczenie wydaje się bez zbędnej zwłoki, jednak nie później niż w terminie 7 dni od daty złożenia kompletnego wniosku.
Podstaw prawna:
1.Ustawa z dnia 9 października o rewitalizacji (Dz.U. z 2021 r. poz. 485 z późn. zm.)
2.Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2023 r. poz. 775 z późn. zm.).
3.Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2023 r. poz. 2111).
Załącznik do pobrania:
Wzór wniosku o wydanie zaświadczenia.
Wszelkich informacji związanych z rewitalizacją miasta Jelenia Góra udziela:
Wydział Rozwoju Miasta
Urząd Miasta Jelenia Góra
Pl. Ratuszowy 58
58-500 Jelenia Góra
Tel. 75 75 46 126
List do Prezydenta
Mapa