Wniosek o wydanie zaświadczenia - rewitalizacja

 

WNIOSEK O WYDANIE ZAŚWIADCZENIA
- REWITALIZACJA

 

Aktualnie obowiązującym dokumentem w zakresie  rewitalizacji miasta jest Gminny Program Rewitalizacji Miasta Jelenia Góra (Uchwała nr 613.LXIV.2023 Rady Miejskiej Jeleniej Góry z dnia 29 marca 2023 r.). Dokument ten został opracowany zgodnie z zapisami Ustawy z dnia 15 października 2015 r. o rewitalizacji (Dz. U. z 2021 r. poz. 485 z późn. zm.).

W przypadku konieczności pozyskania zaświadczenia zawierającego informację:

    • czy w mieście wyznaczony został obszar zdegradowany i obszar rewitalizacji w drodze Uchwały Rady Miejskiej Jeleniej Góry;
    • czy zostało ustanowione prawo pierwokupu nieruchomości położonych na obszarze rewitalizacji na rzecz Miasta Jelenia Góra;
    • czy został ustanowiony na obszarze rewitalizacji zakaz wydawania decyzji o warunkach zabudowy, o której mowa w art. 59 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym (Dz. U. z 2020 r. poz. 293, 471, 782, 1086 i 1378 oraz z 2021 r. poz. 11), dla wszystkich albo określonych w tej uchwale zmian sposobu zagospodarowania terenu wymagających tej decyzji;
    • czy na obszarze rewitalizacji została ustanowiona Specjalna Strefa Rewitalizacji.

należy złożyć stosowny wniosek (plik do pobrania na dole strony) zgodnie z poniższą procedurą: 

Miejsce składania wniosku:

osobiście w siedzibie Urzędu Miasta Jelenia Góra Wydział Rozwoju Miasta (przybudówka Ratusza, II piętro, pokój 209) lub w kancelarii Urzędu,  Pl. Ratuszowy 58, 58-500 Jelenia Góra;

    • korespondencyjnie na adres: Urząd Miasta Jelenia Góra, Wydział Rozwoju Miasta, Pl. Ratuszowy 58, 58-500 Jelenia Góra
    • za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres e-mail: rewitalizacja@jeleniagora.pl
    • za pośrednictwem elektronicznej skrzynki podawczej: ePUAP:/UMJG/SkrytkaESP 

Miejsce odbioru zaświadczenia:

Urząd Miasta Jelenia Góra, Wydział Rozwoju Miasta (przybudówka Ratusza, II piętro, pokój 209), po uprzedniej informacji telefonicznej o możliwości odbioru gotowego zaświadczenia.

 

Zaświadczenia wydawane są w godzinach pracy Urzędu Miasta Jelenia Góra, tj.:

    • poniedziałek-środa: 7:30-15:30;
    • czwartek: 7:30-16:30
    • piątek: 7:30-14:30

Wymagane dokumenty:

    1. Wniosek o wydanie zaświadczenia.
    2. Pełnomocnictwo jego odpis, wypis lub kopia (jeżeli dla wnioskodawcy  ustanowiono pełnomocnika).
    3. Potwierdzenie uiszczenia opłaty skarbowej za wydanie zaświadczenia.
    4. Potwierdzenie uiszczenia opłaty skarbowej za pełnomocnictwo.
    5. Wysokość i sposób dokonania płatności:
    6. Opłata skarbowa za wydanie zaświadczenia w wysokości 17 zł.
    7. Opłata skarbowa za pełnomocnictwo w wysokości 17 zł.

Opłatę skarbową  można wnieść:

    • przelewem na rachunek bankowy Urzędu Miasta Jelenia Góra: 98 1160 2202 0000 0000 6011 5566 (Bank Millennium S.A. );
    • w formie bezgotówkowej (kartą płatniczą, blikiem) w Wydziale Rozwoju Miasta Urzędu Miasta Jelenia Góra;
    • gotówką bez prowizji w oddziałach Banku Millenium, w godzinach pracy banku: ul. 1 Maja 10, Pl. Kardynała Wyszyńskiego 52;
    • gotówką i kartą płatniczą  w godzinach 8:00-15:30 w punkcie kasowym Connect przy Pl. Piastowskim 14.

 

Termin realizacji:

Zaświadczenie wydaje się bez zbędnej zwłoki,  jednak nie później niż w terminie 7 dni od daty złożenia kompletnego wniosku.

 

Podstawa prawna:

    1.     Ustawa z dnia 9 października 2015 r. o rewitalizacji
          (Dz.U. z 2024 r. poz. 278).
    2.     Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego
          (Dz. U. z 2024 r. poz. 572).
    3.     Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej
          (Dz. U. z 2023 r. poz. 2111). 

 

Załącznik do pobrania:

Wzór wniosku o wydanie zaświadczenia. (kliknij aby pobrać)

 

Wszelkich informacji związanych z rewitalizacją miasta Jelenia Góra udziela:

Wydział Rozwoju Miasta
Urząd Miasta Jelenia Góra
Pl. Ratuszowy 58
58-500 Jelenia Góra
Tel. 75 75 46 126

 

 

Kalendarz FB