Wniosek o wydanie zaświadczenia - rewitalizacja
Aktualnie obowiązującym dokumentem w zakresie rewitalizacji miasta jest Gminny Program Rewitalizacji Miasta Jelenia Góra (Uchwała nr 613.LXIV.2023 Rady Miejskiej Jeleniej Góry z dnia 29 marca 2023 r.). Dokument ten został opracowany zgodnie z zapisami Ustawy z dnia 15 października 2015 r. o rewitalizacji (Dz. U. z 2021 r. poz. 485 z późn. zm.).
W przypadku konieczności pozyskania zaświadczenia zawierającego informację:
-
- czy w mieście wyznaczony został obszar zdegradowany i obszar rewitalizacji w drodze Uchwały Rady Miejskiej Jeleniej Góry;
- czy zostało ustanowione prawo pierwokupu nieruchomości położonych na obszarze rewitalizacji na rzecz Miasta Jelenia Góra;
- czy na obszarze rewitalizacji został ustanowiony zakaz wydawania decyzji o warunkach zabudowy, o której mowa w art. 59 ustawy z dnia 27 marca 2003 r. o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym, dla wszystkich albo określonych w tej uchwale zmian sposobu zagospodarowania terenu wymagających tej decyzji, w tym zmian sposobu użytkowania obiektu budowlanego lub jego części, jeżeli stan zagospodarowania obszaru rewitalizacji oraz stopień jego pokrycia miejscowymi planami zagospodarowania przestrzennego wskazują, że nieustanowienie zakazu może doprowadzić do niekorzystnych zmian w zagospodarowaniu obszaru rewitalizacji, pogłębiających niekorzystne zjawiska, o których mowa w art. 9 ust. 1. Ustawy o rewitalizacji.
- czy na obszarze rewitalizacji została ustanowiona Specjalna Strefa Rewitalizacji.
należy złożyć stosowny wniosek (plik do pobrania na dole strony) zgodnie z poniższą procedurą:
Miejsce składania wniosku:
-
- osobiście w siedzibie Urzędu Miasta Jelenia Góra, Wydział Rozwoju Miasta (przybudówka Ratusza, II piętro, pokój 209) lub w kancelarii Urzędu, Pl. Ratuszowy 58, 58-500 Jelenia Góra
- za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres e-mail: rewitalizacja@jeleniagora.pl
- za pośrednictwem elektronicznej skrzynki podawczej: ePUAP:/UMJG/SkrytkaESP
Miejsce odbioru zaświadczenia:
Urząd Miasta Jelenia Góra, Wydział Rozwoju Miasta (przybudówka Ratusza, II piętro, pokój 209), po uprzedniej informacji telefonicznej o możliwości odbioru gotowego zaświadczenia.
Zaświadczenia wydawane są w godzinach pracy Urzędu Miasta Jelenia Góra, tj.:
-
- poniedziałek-środa: 7:30-15:30;
- czwartek: 7:30-16:30
- piątek: 7:30-14:30
Wymagane dokumenty:
-
- Wniosek o wydanie zaświadczenia.
- Pełnomocnictwo jego odpis, wypis lub kopia (jeżeli dla wnioskodawcy ustanowiono pełnomocnika).
- Potwierdzenie uiszczenia opłaty skarbowej za wydanie zaświadczenia.
- Potwierdzenie uiszczenia opłaty skarbowej za pełnomocnictwo.
Opłaty:
-
- Opłata skarbowa za wydanie zaświadczenia w wysokości 17 zł.
- Opłata skarbowa za pełnomocnictwo w wysokości 17 zł.
Opłatę skarbową można wnieść:
-
- przelewem na rachunek bankowy Urzędu Miasta Jelenia Góra: 98 1160 2202 0000 0000 6011 5566 (Bank Millennium S.A. );
- w formie bezgotówkowej (kartą płatniczą, blikiem) w Wydziale Rozwoju Miasta Urzędu Miasta Jelenia Góra;
- gotówką bez prowizji w oddziale Banku Millenium, w godzinach pracy banku, Pl. Kardynała Wyszyńskiego 52.
Termin realizacji:
Zaświadczenie wydaje się bez zbędnej zwłoki, jednak nie później niż w terminie 7 dni od daty złożenia kompletnego wniosku.
Podstawa prawna:
- Ustawa z dnia 9 października 2015 r. o rewitalizacji (Dz. U. z 2024 r. poz. 278).
- Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2023 r. poz. 2111 z późn. zm.)
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U.z 2024 r. poz. 572)
Załącznik do pobrania:
Wzór wniosku o wydanie zaświadczenia. (kliknij aby pobrać)
Wszelkich informacji związanych z rewitalizacją miasta Jelenia Góra udziela:
Wydział Rozwoju Miasta Urząd Miasta Jelenia Góra Pl. Ratuszowy 58 58-500 Jelenia Góra Tel. 75 75 46 126
List do Prezydenta
Mapa